Jos minä saisin valita...

Leena laittoi minulle haastetta blogissaan. Kiitos haasteesta! Näin presidenttivaalien tämä onkin oikein ajankohtainen haaste! Minun puolestani tähän haasteeseen saavat vastata kaikki bloggarit, jotka sitä eivät ole vielä tehneet ja haluavat osallistua.

Jos minä saisin valita
Pelikonsoleita ei olisi keksitty.
Jos minä saisin valita
Nuorisotyöttömyyttä ei olisi
Jos minä saisin valita
Kirjat olisivat halpoja
Jos minä saisin valita
Joulu olisi kaksi kertaa vuodessa
Jos minä saisin valita
Ihmiset kohtelisivat toisiaan niinkuin toivoisivat kohtelevan itseään
Jos minä saisin valita
Kesä olisi ainakin kaksi kuukautta pidempi
Jos minä saisin valita
Ihmisten syrjääntyminen ehkäistäisiin
Jos minä saisin valita
Ei olisi yksinäisiä vanhuksia
Jos minä saisin valita
Maaseutu asutettaisiin uudestaan ja siittä tehtäisiin elinvoimaisempi
Jos minä saisin valita
Vanhat kansakoulutu otettaisiin käyttöön uudestaan
Jos minä saisin valita
Eutanasiasta tulisi laillinen
Jos minä saisin valita
Äitiysloma olisi pidempi
Jos minä saisin valita
Eläinrääkkäyksestä joutuisi vankilaan pitkäksi aikaa!
Jos minä saisin valita
Suomen rangaistuksia henki- ja väkivaltarikoksista tiukennettaisiin
Jos minä saisin valita
Eläinten kaltoinkohtelusta tulisi elinikäinen eläintenpitokielto!
Jos minä saisin valita
Vanhsutenhuoltoon annettaisiin enemmän määrärahoja ja resurssipulaa ei enään olisi!
Jos minä saisin valita
Omistaisin oman henkilökohtaisen kirjaston
Jos minä saisin valita
Kävisin Tylypahkan noitien- ja velhojen koulua
Jos minä saisin valita
Telvisiosta ei tulisi enään surkeita ohjelmia
Jos minä saisin valita
Ajokortti olisi paljon paljon halvempi
Jos minä saisin valita
Maailmassa olisi rauha
Jos minä saisin valita
Minulla olisi oma palvelutalo ikääntyneille, jossa kaikki viihtyisivät ja saisivat arvoistansa kohtelua ja sellaisia palveluja kuin itse haluavat!
Jos minä saisin valita
Kukaan ei kuuntelisi örinämusiikkia
Jos minä saisin valita
Erilaisuus olisi rikkaus
Jos minä saisin valita
Asuisin meren rannalla maaseudulla, valkoisessa huvilassa, jossa olisi oma huone kirjoille ja jokaisessa huoneessa olisi takka. Minulla olisi useampi koira sekä lehmiä, lampaita ja hevosia, niin ja tietysti ainakin yksi kissa.  


kuva: weheartit.com
-Aletheia

Kommentit

  1. Kiva, että ehdit vastata! Erittäin hyviä ja minua tietysti kosketti, että joulu olisi kaksi kertaa vuodessa, olisi eutanasia, eläinrääkkäyksestä vankilaan ja ikuinen eläintenpitokielto sekä vanhuksilla kaikki hyvin.

    Perusta oma kirjasto. Vähitellen. Ja takat ovat ihania. Mikä voittaa elävän tulen rauhoittavuuden.

    Mukavaa alkanutta viikkoa sinulle!

    VastaaPoista
  2. Ihana, kun haaste lähtee siivilleen. Enpä olisi uskonut, että tämän myötä löydän uusiin tuuliin ja blogeihinkin! Tervetuloa kyläilmään.

    Örinämusiikki sai hymyn huulilleni.

    Olisin liittynyt myös mielelläni lukijaksesi, mutten löytänyt Lukijat palkkia täältä mistään. Ihana, että löysin tänne!

    VastaaPoista
  3. Nyt on laitettu Lukijat palkki tuonne sivuun! :)En ollut huomannutkaan, että se on jäänyt uupumaan!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti